STACJA VII
"NAD RZEKĄ"
STACJA VII
1 Materiały potrzebne do zadania i wskazówki dla nauczyciela
BADANIE RZEKI
Czas pracy: 20-30 minut.
Znajdź miejsce bezpieczne, w którym można zejść do rzeki. Weź ze sobą 2-3 chętnych uczniów, którzy będą dokonywać pomiarów. Reszta grupy obserwuje z mostu. Przypomnij im o bezpiecznym zachowaniu. Wyznacz osoby, które zmierzone wielkości odnotują w karcie pracy. Nie zapomnij zabrać potrzebnych do pomiarów narzędzi: zwijanego metra, kijka, termometru, przezroczystej plastikowej butelki. Wykonaj z uczniami następujące pomiary:
"NAD RZEKĄ
7-Karta pracy dla ucznia
Czas pracy: 20-30 minut.
BADANIE RZEKI
Będziecie dokonywać pomiarów i robić badania w Korzkiewce. Wysłuchajcie uważnie poleceń nauczyciela i uzupełnijcie kartę pracy,
UWAGA! Poniższe pomiary i badania wykonane zostały w korzkiewskim parku w okolicy mostka.
1. SZEROKOŚĆ RZEKI -.............................................
2. GŁĘBOKOŚĆ RZEKI -................................................
3. TEMPERATURA WODY -...........................................
4. DNO RZEKI. Popatrzcie na dno rzeki. Z czego jest zbudowane?
Macie do wyboru wiele możliwości: muł, szlam, piasek, żwir, kamienie, lita skała, beton. Podkreślcie właściwe,
5. CZYSTOŚĆ WODY. Oceńcie pobraną przez kolegów wodę, korzystając z poniższych określeń. Podkreślcie wybrane.
Stopień czystości wody: krystalicznie czysta, trochę zanieczyszczone, mętna, bardzo zanieczyszczona.
6. ŚMIECI. Przejdźcie z nauczycielem odcinek 50 m wzdłuż brzegu rzeki, zanotuj w tabeli na następnej stronie stawiając pionowe kreski wszystkie napotkane śmieci (każda kreska to jeden napotkany śmieć), nie tylko w rzece, ale także na brzegu w odległości do 2 m od wody.
UWAGA! Nie zbieraj śmieci, mogą być wśród nich przedmioty, którymi możesz się skaleczyć
RODZAJE ŚMIECI:
![]() ...................................................... |
![]() ...................................................... |
![]() ...................................................... |
![]() ...................................................... |
![]() ...................................................... |
![]() ...................................................... |